"För att bli bäst måste du ta ansvar för din egen utveckling!"
De flesta idrottare på toppnivå tränar hårt och förbereder sig fysiskt på ett bra sätt, för att sen efter en misslyckad prestation säga; Jag var inte med mentalt i matchen/tävlingen. Hur tränar du din inre röst som hjälper dig till framgång under din prestation?

loading...



Ledare & Individcoachning
Är du en chef eller ledare som behöver utmana och utveckla dig själv eller kanske en individ som har frågeställningar som du behöver få svar på?
 

Idrottscoachning

Är du en idrottare som kört fast i dina prestationer, vill du få någon att skapa andra perspektiv för dig, skapa en effektiv målsättningsplan tillsammans med dig? 
 



Föreläsning/
Workshop

För företag, skolor, lag eller andra grupper så har jag olika konceptföreläsningar som är uppskattade ute hos mina kunder. Bli inspirerade i er vardag.

Teamcoachning 

Ta er grupp ett steg längre! Genom att medvetandegöra hur kommunikationen fungerar i er grupp eller sätta upp effektiva målsättningar så tar teamet vägen framåt.

2020 > 07

Det startade december 2017 med att jag ville se hur det är att förändra ett beteende. Nu kallar jag det utmaningar i vardagen istället. 
Varför gör jag detta?
När du har en målsättning och väljer att fokusera på det så blir det en del av din vardag, och under tiden jag gjort detta så har jag känt mig stolt över mig själv varje gång jag lyckats klara min "utmaning" och vill helt enkelt fortsätta med det. Och det är ju inte så att mina målsättningar går ut på att göra en "svensk klassiker" varje månad direkt. Utan små förändringar som gör att det skapas andra perspektiv på hur jag upplever just den utmaningen. 

I juni 2020 så ska jag utmana mig själv genom att träna/aktivera mig fysiskt varje dag.
Tidigare utmaningar 2020:
Januari 2020 - Bjuda min omvärld på det jag själv köper.
Februari 2020 - Använda tandtråd.
Mars 2020 - Uppfylla min apple watch.
April 2020 - 240 sekunder
Maj 2020 - Denna månad var jag utmaningsfri.

Utmaning Juni - 2020
Jag ska träna eller aktivera mig fysiskt varje dag i femveckor. Det kan handla om allt från Padel, styrketräning, löpning, powerwalks till någon annan form av aktivitet.

Hur gick det?
Det blev någon form av träning varje dag. Oftast var det Padel, powerwalk eller några löprundor det handlade om.
1:a juni - Styrketräning 30 min/Powerwalk (löpband) 45 min
2:e juni - 4,47 km Powerwalk
3:e juni - Styrketräning 30 min/Powerwalk (löpband) 45 min
4:e juni - 120 min Padel
5:e juni - 90 min Padel och 4,2 km löpning
6:e juni - 5,26 km Powerwalk
7:e juni - 120 min Padel
8:e juni - Styrketräning 30 min/Powerwalk (löpband) 45 min och 5,6 km löpning
9:e juni - 6,6 km Powerwalk
10:e juni - 9,6 km Powerwalk
11:e juni - Styrketräning 30 min/Powerwalk (löpband) 45 min
12:e juni - 5,3 km Powerwalk
13:e juni - 4 km Powerwalk
14:e juni - 4,1 km löpning + 100 armhävningar
15:e juni - Styrketräning 30 min/Powerwalk (löpband) 30 min och 90 min Padel
16:e juni - 6,5 km löpning
17:e juni - 5 km löpning (1 km:s intervaller) + 100 armhävingar
18:e juni - Styrketräning 30 min/Powerwalk (löpband) 45 min
19:e juni - Cykling 16,5 km (Maria Park - Rydebäck) och 4,7 km Powerwalk
20:e juni - 5 km löpning
21:e juni - Styrketräning 60 min
22:e juni - Styrketräning 30 min/Powerwalk (löpband) 45 min och 75 min Padel
23:e juni - Styrketräning 30 min/Powerwalk (löpband) 30 min
24:e juni - Styrketräning 30 min/Powerwalk (löpband) 45 min och 130 min Padel
25:e juni - 7,5 km löpning
26:e juni - 6,5 km Powerwalk
27:e juni - 80 min Padel
28:e juni - 12,8 km Powerwalk + 150 armhävningar
29:e juni - 105 min Padel
30:e juni - 7,3 km Powerwalk + 100 armhävningar
1:a juli - 120 min Padel
2:e juli - 210 min Padel
3:e juli - Styrketräning 60 min/Powerwalk (löpband) 25 min 
4:e juli - Styrketräning 30 min/Powerwalk (löpband) 45 min och 90 min Padel
5:e juli - Styrketräning 30 min/Powerwalk (löpband) 45 min 

Det är faktiskt jäkligt gott när man kommer in i träningsrutiner och de blir en del av ens vardag.

//Coach Vidar

Läs hela inlägget »

Idag är jag riktigt stolt över mig själv. Jag brukar bli det när jag klarat av mina månadsutmaningar, men denna dag har jag klarat av min ÅRSUTMANING!!! I ett års tid har jag gjort 50 armhävningar varje dag...vilket blir totalt 18250 armhävningar...känn på den artontusentvåhundrafemtio armhävningar!
Det startade med att jag blev inspirerad av Aktiverums PT/Instruktör Lotta Lilja som utmanande sina klienter att köra 50 armhävningar om dagen i 30 dagar, vilket jag tyckte var passande och hoppade på, det var bara det att jag efter 30 dagar tänkte att det här ska jag lösa varje dag i ett år. Vilket jag idag har gjort!!! Riktigt najs...

Vilket innebär att jag förmodligen gjort cirka 17000 fler armhävningar än vad snittet av er som läser detta har gjort det senaste året, bara den vetskapen gör att jag känner mig starkare.

Hade någon sagt till mig att jag ska göra 18250 armhävningar hade jag bara skrattat men jag tänkte på Novak Djokovic (Statistik) och att många små steg till slut skapar stora resultat.

Märker jag någon skillnad?

  1. Jag har mycket lättare för att göra armhävningar idag än vad jag hade innan jag började. 
  2. Jag har blivit starkare i både rygg, axlar, bröst och mage...
  3. Det har varit inspirerande att ha något varje dag som jag fokuserat på.
  4. Jag har känt mig starkare mentalt med tanke på att jag uppfyller ett förtroende till mig själv (självförtroende) varje dag jag gjort mina armhävningar.


Några dagar så missade jag att göra mina armhävningar då gjorde jag 100 dagen efter istället, en gång var jag sjuk och missade/orkade inte göra armhävningarna under fem dagar vilket ledde till att jag behövde göra 300 armhävingar under en dag. Några kvällar när jag gått och lagt mig kom jag på att jag glömt göra mina armhävningar, ibland var klockan 23:55 och det var bara att kliva ur sängen och i kalsongerna lägga sig och göra dem.

"För att komma till dag 500 behöver du alltid börja med dag 1", "Små saker över tid kommer skapa stora resultat"

//Coach Vidar

Läs hela inlägget »

Senaste inläggen

Arkiv