"För att bli bäst måste du ta ansvar för din egen utveckling!"
De flesta idrottare på toppnivå tränar hårt och förbereder sig fysiskt på ett bra sätt, för att sen efter en misslyckad prestation säga; Jag var inte med mentalt i matchen/tävlingen. Hur tränar du din inre röst som hjälper dig till framgång under din prestation?

loading...



Ledare & Individcoachning
Är du en chef eller ledare som behöver utmana och utveckla dig själv eller kanske en individ som har frågeställningar som du behöver få svar på?
 

Idrottscoachning

Är du en idrottare som kört fast i dina prestationer, vill du få någon att skapa andra perspektiv för dig, skapa en effektiv målsättningsplan tillsammans med dig? 
 



Föreläsning/
Workshop

För företag, skolor, lag eller andra grupper så har jag olika konceptföreläsningar som är uppskattade ute hos mina kunder. Bli inspirerade i er vardag.

Teamcoachning 

Ta er grupp ett steg längre! Genom att medvetandegöra hur kommunikationen fungerar i er grupp eller sätta upp effektiva målsättningar så tar teamet vägen framåt.

2020 > 04

Fotograf Per Wiklund Fotograf Per Wiklund

I mitt förra inlägg på bloggen så gick jag igenom SMART-modellen denna gång ska jag gå igenom NÖHRE-modellen. Detta är en modell som jag använder mig ofta av när jag sitter och coachar enskilda individer. Det finns en del liknande modeller, det jag tycker utmärker denna modell mot en del andra är E:et i NÖHRE - effekterna.
N - Nuläge 
Ö - Önskat läge
H - Hinder
R - Resurser
E - Effekter

Läs hela inlägget »
Etiketter: målsättning, nöhre

Det startade december 2017 med att jag ville se hur det är att förändra ett beteende. Nu kallar jag det utmaningar i vardagen istället. 
Varför gör jag detta?
När du har en målsättning och väljer att fokusera på det så blir det en del av din vardag, och under tiden jag gjort detta så har jag känt mig stolt över mig själv varje gång jag lyckats klara min "utmaning" och vill helt enkelt fortsätta med det. Och det är ju inte så att mina målsättningar går ut på att bestiga Mount Everest varje månad direkt. Utan små förändringar som gör att det skapas andra perspektiv på hur jag upplever just den utmaningen. 

I mars 2020 så ska jag utmana mig själv att stänga mina tre delar på min apple watch minst 6 dagar per vecka.
Tidigare utmaningar 2020:
Januari 2020 - Bjuda min omvärld på det jag själv köper.
Februari 2020 - Använda tandtråd

Utmaning Mars - 2020
Handlar om att uppfylla mina målsättningar som jag har på min apple watch minst 6 dagar per vecka.
Mina målsättning är:
880 kalorier på rörelseringen
30 minuters träning varje dag
12 st ståendetimmar per dag


Hur gick det?
Jag klarade utmaningen! Det var en dag per vecka som jag inte uppfyllde kaloriemålet på 880 rörelsekalorier om dagen, däremot löste jag 30 minuters "träning" per dag och även ståmålet varje dag.
"Träningen" bestod av gym, promenader, löprundor och en del padelmatcher.
Att stå upp 1 minut i timmen 12 timmar om dagen är inte det svåraste att uppnå, likaså 30 minuters träning är relativt enkelt att uppnå. Däremot att uppnå 880 kalorier om dagen då krävs det minst ett träningspass om dagen för att klara det målet.

//Coach Vidar

Läs hela inlägget »
Etiketter: utmaning

Senaste inläggen

Arkiv