"För att bli bäst måste du ta ansvar för din egen utveckling!"
De flesta idrottare på toppnivå tränar hårt och förbereder sig fysiskt på ett bra sätt, för att sen efter en misslyckad prestation säga; Jag var inte med mentalt i matchen/tävlingen. Hur tränar du din inre röst som hjälper dig till framgång under din prestation?

loading...



Ledare & Individcoachning
Är du en chef eller ledare som behöver utmana och utveckla dig själv eller kanske en individ som har frågeställningar som du behöver få svar på?
 

Idrottscoachning

Är du en idrottare som kört fast i dina prestationer, vill du få någon att skapa andra perspektiv för dig, skapa en effektiv målsättningsplan tillsammans med dig? 
 



Föreläsning/
Workshop

För företag, skolor, lag eller andra grupper så har jag olika konceptföreläsningar som är uppskattade ute hos mina kunder. Bli inspirerade i er vardag.

Teamcoachning 

Ta er grupp ett steg längre! Genom att medvetandegöra hur kommunikationen fungerar i er grupp eller sätta upp effektiva målsättningar så tar teamet vägen framåt.

2020 > 03

Fotograf Per Wiklund, Johanna Hultgren har precis avgjort 2019 års VM-final i förlängningen. Fotograf Per Wiklund, Johanna Hultgren har precis avgjort 2019 års VM-final i förlängningen.

S.M.A.R.T. är en modell från 1981 av George T. Doran, konsult och fd. direktör av affärsstrategi på Washington Water Power Company. SMART-modellen har alltså funnits med ett tag och är en modell som ofta förekommer i målsättningsarbete. En mycket bra modell att ha med sig när dina mål ska sättas upp.
S - Specifikt
M - Mätbart
A - Accepterat
R - Realistiskt
T - Tidsbestämt
Jag vet inte ifall det var fotograf Per Wiklunds målsättning, men i vilket fall som helst så blev han nominerad till en av Bildbyråns 100 bästa sportbilder 2019 med denna bilden.

Läs hela inlägget »

Det startade december 2017 med att jag ville se hur det är att förändra ett beteende. Nu kallar jag det utmaningar i vardagen istället. 
Varför gör jag detta?
När du har en målsättning och väljer att fokusera på det så blir det en del av din vardag, och under tiden jag gjort detta så har jag känt mig stolt över mig själv varje gång jag lyckats klara min "utmaning" och vill helt enkelt fortsätta med det. Och det är ju inte så att mina målsättningar går ut på att bestiga Mount Everest varje månad direkt. Utan små förändringar som gör att det skapas andra perspektiv på hur jag upplever just den utmaningen. 

I februari 2020 så ska jag utmana mig själv att börja använda tandtråd.
Tidigare utmaningar 2020:
Januari 2020 - Bjuda min omvärld på det jag själv köper.

Utmaning Februari - 2020
Börja använda tandtråd/tandsticka mycket mer frekvent än vad jag gjort tidigare.

Denna utmaning är mer ett förändra mitt beteende än en utmaning.
Jag gör förmodligen som många andra, det vill säga är duktigt på att använda tandtråd några dagar efter mitt besök hos tandläkaren men därefter så tappas det totalt. Så då är min tanke att försöka få in tandtråden som ett vardagligt beteende när jag borstar tänderna.

Hur gick det?
Det gick faktiskt riktigt bra, jag har använt tandsticka istället för tandtråd och det har jag gjort nästan två gånger om dagen i 5 veckor. De första 3-4 dagarna så blödde det ganska mycket från tandköttet men efter det så har det känts riktigt bra. Min känsla är att detta beteende kommer bli bestående i alla fall en gång per dag.

Marsmånads utmaning handlar om att uppnå delarna på min Apple Watch.

//Coach Vidar

Läs hela inlägget »

Senaste inläggen

Arkiv