"För att bli bäst måste du ta ansvar för din egen utveckling!"
De flesta idrottare på toppnivå tränar hårt och förbereder sig fysiskt på ett bra sätt, för att sen efter en misslyckad prestation säga; Jag var inte med mentalt i matchen/tävlingen. Hur tränar du din inre röst som hjälper dig till framgång under din prestation?

loading...



Ledare & Individcoachning
Är du en chef eller ledare som behöver utmana och utveckla dig själv eller kanske en individ som har frågeställningar som du behöver få svar på?
 

Idrottscoachning

Är du en idrottare som kört fast i dina prestationer, vill du få någon att skapa andra perspektiv för dig, skapa en effektiv målsättningsplan tillsammans med dig? 
 



Föreläsning/
Workshop

För företag, skolor, lag eller andra grupper så har jag olika konceptföreläsningar som är uppskattade ute hos mina kunder. Bli inspirerade i er vardag.

Teamcoachning 

Ta er grupp ett steg längre! Genom att medvetandegöra hur kommunikationen fungerar i er grupp eller sätta upp effektiva målsättningar så tar teamet vägen framåt.

2019 > 12

Fotograf Per Wiklund Fotograf Per Wiklund

"En dröm med ett nedskrivet datum blir ett mål, ett mål fördelat i olika steg blir en plan, en plan uppbackad med ansträngning gör att dina drömmar blir verklighet!"

Nu är det snart dags att ge oss själva några nyårslöften, löften som oftast brukas ges med diverse alkoholhalt i kroppen. Följ mina råd så kan jag garantera att du har större chans att uppnå dina nyårslöften/målsättningar under 2020.
Nummer 1, Ge dig själv några minuter, helst någon dag innan nyårsafton och då du börjat inta de alkoholhaltiga drycker för då kommer du kunna reflektera på ett mycket bättre sätt vad det är du verkligen vill uppnå under kommande år.
Nummer 2, Skriv ner dina målsättningar. Ska du ha någon chans att uppnå det du vill så skriv ner dina målsättningar på ett papper eller i mobilen så att du satt det på pränt och kan bli påmind lite då och då om vad du själv vill få ut av 2020. Jag läste någonstans att ett nedskrivet mål har 20 gånger så stor chans att uppfyllas/genomföras än ett mål som inte är nedskrivet - oavsett hur många gånger större chansen är så chansa inte med bortse från kraften av att skriva ner ditt mål.
Nummer 3, Följ upp dem under varje kvartal för att se hur du ligger till. Då kan du även justera dem ifall det behövs.

Läs hela inlägget »

Det startade dec 2017 med att jag ville se hur det är att förändra ett beteende. Nu under 2019 kallar jag det utmaningar i vardagen istället. 
Varför gör jag detta?
När du har en målsättning och väljer att fokusera på det så blir det en del av din vardag, och jag märkte under 2018 hur stolt jag kände mig varje gång jag lyckades klara min "utmaning" och vill helt enkelt fortsätta med det. Och det är ju inte så att mina målsättningar går ut på att göra en svensk klassiker varje månad direkt. Utan små förändringar som gör att det skapas andra perspektiv på hur jag upplever just den utmaningen. 

I november 2019 tänker jag utmana mig själv med att göra en sockerdetox (repris från januari 2018 o 2019).
Tidigare utmaningar 2019:
Januari 2019 - Undvika sötsaker
Februari 2019 - Köpstopp
Mars 2019 - Laga mat
April 2019 - Uppe med tuppen
Maj 2019 - Kvällsätande
Juni 2019 - 18 mils löpning som blev gång istället
Juli 2019 - 50 armhävningar om dagen
Augusti 2019 - Komplimanger
September 2019 - Inga utmaningar
Oktober 2019 - Ingen snoozing

Läs hela inlägget »

Senaste inläggen

Arkiv