"För att bli bäst måste du ta ansvar för din egen utveckling!"
De flesta idrottare på toppnivå tränar hårt och förbereder sig fysiskt på ett bra sätt, för att sen efter en misslyckad prestation säga; Jag var inte med mentalt i matchen/tävlingen. Hur tränar du din inre röst som hjälper dig till framgång under din prestation?

loading...



Ledare & Individcoachning
Är du en chef eller ledare som behöver utmana och utveckla dig själv eller kanske en individ som har frågeställningar som du behöver få svar på?
 

Idrottscoachning

Är du en idrottare som kört fast i dina prestationer, vill du få någon att skapa andra perspektiv för dig, skapa en effektiv målsättningsplan tillsammans med dig? 
 



Föreläsning/
Workshop

För företag, skolor, lag eller andra grupper så har jag olika konceptföreläsningar som är uppskattade ute hos mina kunder. Bli inspirerade i er vardag.

Teamcoachning 

Ta er grupp ett steg längre! Genom att medvetandegöra hur kommunikationen fungerar i er grupp eller sätta upp effektiva målsättningar så tar teamet vägen framåt.

2019 > 10

Fotograf Per Wiklund Fotograf Per Wiklund

"Han har sån vinnarskalle!", har ni hört någon säga det när en ungdomsspelare eller seniorspelare  slängt sin klubba i sargen, skrikit på domaren, inte tackat motståndarna efter matchen eller skällt ut sin medspelare efter en förlust i matchen. I min värld så handlar det inte om någon vinnarskalle utan mer om en individ som är dålig förlorare alternativ hatar att förlora väldigt mycket! En person som har vinnarskalle eller är en vinnare är en individ som inte viker ner sig när det inte går som hen tänkt sig, har en förmåga att ändra fokuseringen under prestationen, som ser möjligheterna som möjligheter och problem som lösningsbara. 

För att bli en vinnarskalle/vinnare så väljer du att köra ditt individuella pass även när lusten inte är så stor eller regnet öser ner när du ska ut på din löprunda men du kör den ändå, du reflekterar och analyserar varför framgången kommit till dig på så vis vet du hur du ska göra nästa gång du ska prestera i en liknande situation.

3 saker som utvecklar din vinnarskalle:

  1. Det obekväma gör att din mentala styrka växer - det är alltid de tuffaste träningspassen som gör dig mentalt starkast.
  2. Du förstår att talang och tur inte gör dig bättre utan det är din idoga ansträngning som tar dig framåt mot ditt mål.
  3. Titta på dina framgångsfaktorer vilka oftast är dina styrkor därefter så nyttjar du dina styrkor i de svåra situationerna.
När du nu läst detta så bestäm dig och planera att du inom de närmsta 24 timmarna ska ha gjort en löprunda eller något annat träningspass som känns jobbigt och obekvämt att genomföra. Funderat på vilka styrkor du har som har tagit dig dit du är i livet idag. Förmodligen inser du att din ansträngning har skapat din vinnarskalle att lyckas med saker du gjort!

//CoachVidar
Läs hela inlägget »

Utmaningen denna månad är att inte ha någon utmaning, å andra sidan så håller jag fortfarande mig utan kaffe, bäddar sängen varje dag innan jag går hemifrån (i alla fall så länge ingen ligger kvar i sängen) och julimånads utmaning (50 armhävningar om dagen) har jag inte slutat med ännu vilket innebär att jag vid dags datum gjort 4700 armhävningar vilket förmodligen är cirka 4500 fler armhävningar än du som läser detta har gjort under samma tidpunkt. :)

 

Läs hela inlägget »

Senaste inläggen

Arkiv