"För att bli bäst måste du ta ansvar för din egen utveckling!"
De flesta idrottare på toppnivå tränar hårt och förbereder sig fysiskt på ett bra sätt, för att sen efter en misslyckad prestation säga; Jag var inte med mentalt i matchen/tävlingen. Hur tränar du din inre röst som hjälper dig till framgång under din prestation?

loading...



Ledare & Individcoachning
Är du en chef eller ledare som behöver utmana och utveckla dig själv eller kanske en individ som har frågeställningar som du behöver få svar på?
 

Idrottscoachning

Är du en idrottare som kört fast i dina prestationer, vill du få någon att skapa andra perspektiv för dig, skapa en effektiv målsättningsplan tillsammans med dig? 
 



Föreläsning/
Workshop

För företag, skolor, lag eller andra grupper så har jag olika konceptföreläsningar som är uppskattade ute hos mina kunder. Bli inspirerade i er vardag.

Teamcoachning 

Ta er grupp ett steg längre! Genom att medvetandegöra hur kommunikationen fungerar i er grupp eller sätta upp effektiva målsättningar så tar teamet vägen framåt.

2019 > 05

Fotograf: Per Wiklund Fotograf: Per Wiklund

Del 5 (sista)
Reflektion

”Det finns inga misslyckanden – bara lärdomar...men lär du dig inget så blir det ett misslyckande!"
 
Något vi ofta glömmer när det gäller träning av vår mentala styrka är att reflektera över våra prestationer/resultat, oavsett ifall det är segrar eller förluster.
Om till exempel ditt lag vinner en match eller turnering, så oftast firas det och glädjeyran är på topp och dagen efter är det träning som vanligt och segern tas mer eller mindre förgiven.

En vinnare reflekterar efter en seger och ställer exempelvis följande frågor till sig själv:

  • På vilket sätt bidrog jag till lagets framgång?
  • Vilka är mina styrkor och hur använde jag dem i segern?
  • Fanns det något jag kan göra annorlunda nästa gång?
  • Om jag tar ut en styrka från seger som jag är mest nöjd med vad skulle det vara då?
Varför är då reflektionen så viktig? Jo, för att du ska påminna dig själv efter dina framgångar vad det är som tagit dig till framgången. Då vet du helt enkelt hur du ska ta dig dit nästa gång du ska prestera och de gångerna det inte går som du vill med prestationen kan du alltid blicka tillbaka och se ifall du använt dig av just dina framgångsfaktorer.

Fundera på vad du är bäst på när det gäller ditt jobb/idrott? Hur kan du använda den styrkan imorgon när du "stämplar" in på jobbet?

Träna din mentala styrka...del 1.
Träna din mentala styrka...del 2.
Träna din mentala styrka...del 3.
240 sekunder om dagen


//Coach Vidar
Läs hela inlägget »
Etiketter: mental styrka

Det startade dec 2017 med att jag ville se hur det är att förändra ett beteende. Nu under 2019 kallar jag det utmaningar i vardagen istället. 
Varför gör jag detta?
När du har en målsättning och väljer att fokusera på det så blir det en del av din vardag, och jag märkte under 2018 hur stolt jag kände mig varje gång jag lyckades klara min "utmaning" och vill helt enkelt fortsätta med det. Och det är ju inte så att mina målsättningar går ut på att göra en svensk klassiker varje månad direkt. Utan små förändringar som gör att det skapas andra perspektiv på hur jag upplever just den utmaningen. 

"Träningen du får av att utmana dig själv gör att du blir starkare och inser att du kan klara av allt större utmaningar. Dina mentala muskler växer och du känner dig mer levande"

Nu kör vi...
I april 2019 tänker jag "vara uppe med tuppen" (detta är en repris från min utmaning i april 2018).
Tidigare utmaningar 2019:
Januari 2019 - Undvika sötsaker
Februari 2019 - Köpstopp
Mars 2019 - Laga mat

Läs hela inlägget »
Etiketter: utmaning

Senaste inläggen

Arkiv