Utmaning - Juni 2020

Det startade december 2017 med att jag ville se hur det är att förändra ett beteende. Nu kallar jag det utmaningar i vardagen istället. 
Varför gör jag detta?
När du har en målsättning och väljer att fokusera på det så blir det en del av din vardag, och under tiden jag gjort detta så har jag känt mig stolt över mig själv varje gång jag lyckats klara min "utmaning" och vill helt enkelt fortsätta med det. Och det är ju inte så att mina målsättningar går ut på att göra en "svensk klassiker" varje månad direkt. Utan små förändringar som gör att det skapas andra perspektiv på hur jag upplever just den utmaningen. 

I juni 2020 så ska jag utmana mig själv genom att träna/aktivera mig fysiskt varje dag.
Tidigare utmaningar 2020:
Januari 2020 - Bjuda min omvärld på det jag själv köper.
Februari 2020 - Använda tandtråd.
Mars 2020 - Uppfylla min apple watch.
April 2020 - 240 sekunder
Maj 2020 - Denna månad var jag utmaningsfri.

Utmaning Juni - 2020
Jag ska träna eller aktivera mig fysiskt varje dag i femveckor. Det kan handla om allt från Padel, styrketräning, löpning, powerwalks till någon annan form av aktivitet.

Hur gick det?
Det blev någon form av träning varje dag. Oftast var det Padel, powerwalk eller några löprundor det handlade om.
1:a juni - Styrketräning 30 min/Powerwalk (löpband) 45 min
2:e juni - 4,47 km Powerwalk
3:e juni - Styrketräning 30 min/Powerwalk (löpband) 45 min
4:e juni - 120 min Padel
5:e juni - 90 min Padel och 4,2 km löpning
6:e juni - 5,26 km Powerwalk
7:e juni - 120 min Padel
8:e juni - Styrketräning 30 min/Powerwalk (löpband) 45 min och 5,6 km löpning
9:e juni - 6,6 km Powerwalk
10:e juni - 9,6 km Powerwalk
11:e juni - Styrketräning 30 min/Powerwalk (löpband) 45 min
12:e juni - 5,3 km Powerwalk
13:e juni - 4 km Powerwalk
14:e juni - 4,1 km löpning + 100 armhävningar
15:e juni - Styrketräning 30 min/Powerwalk (löpband) 30 min och 90 min Padel
16:e juni - 6,5 km löpning
17:e juni - 5 km löpning (1 km:s intervaller) + 100 armhävingar
18:e juni - Styrketräning 30 min/Powerwalk (löpband) 45 min
19:e juni - Cykling 16,5 km (Maria Park - Rydebäck) och 4,7 km Powerwalk
20:e juni - 5 km löpning
21:e juni - Styrketräning 60 min
22:e juni - Styrketräning 30 min/Powerwalk (löpband) 45 min och 75 min Padel
23:e juni - Styrketräning 30 min/Powerwalk (löpband) 30 min
24:e juni - Styrketräning 30 min/Powerwalk (löpband) 45 min och 130 min Padel
25:e juni - 7,5 km löpning
26:e juni - 6,5 km Powerwalk
27:e juni - 80 min Padel
28:e juni - 12,8 km Powerwalk + 150 armhävningar
29:e juni - 105 min Padel
30:e juni - 7,3 km Powerwalk + 100 armhävningar
1:a juli - 120 min Padel
2:e juli - 210 min Padel
3:e juli - Styrketräning 60 min/Powerwalk (löpband) 25 min 
4:e juli - Styrketräning 30 min/Powerwalk (löpband) 45 min och 90 min Padel
5:e juli - Styrketräning 30 min/Powerwalk (löpband) 45 min 

Det är faktiskt jäkligt gott när man kommer in i träningsrutiner och de blir en del av ens vardag.

//Coach Vidar

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Senaste kommentarer

Bloggarkiv

Länkar

-

Etikettmoln