Utmaning - Juni 2019

Det startade dec 2017 med att jag ville se hur det är att förändra ett beteende. Nu under 2019 kallar jag det utmaningar i vardagen istället. 
Varför gör jag detta?
När du har en målsättning och väljer att fokusera på det så blir det en del av din vardag, och jag märkte under 2018 hur stolt jag kände mig varje gång jag lyckades klara min "utmaning" och vill helt enkelt fortsätta med det. Och det är ju inte så att mina målsättningar går ut på att göra en svensk klassiker varje månad direkt. Utan små förändringar som gör att det skapas andra perspektiv på hur jag upplever just den utmaningen. 

"Träningen du får av att utmana dig själv gör att du blir starkare och inser att du kan klara av allt större utmaningar. Dina mentala muskler växer och du känner dig mer levande"

Nu kör vi...
I juni 2019 tänker jag utmana mig själv med 18 mils löpning
Tidigare utmaningar 2019:
Januari 2019 - Undvika sötsaker
Februari 2019 - Köpstopp
Mars 2019 - Laga mat
April 2019 - Uppe med tuppen
Maj 2019 - Kvällsätande

Utmaning Juni - 2019
Springa 18 mil på 35 dagar (5 veckor)
Jag ville ha en lite mer fysisk utmaning denna månad efter att det varit några utmaningar som inte varit så fysiska på sistonde. 


Jag fick en bra start på denna utmaning med nästan 44 km första veckan, men när jag var inne på den 7-8:e rundan så började mina benhinnor ta riktig med stryk. Så då bestämde jag mig för att lägga om fokuseringen och istället för löpning så blev det gång. Utmaningen blev istället för 5 km löpning/snitt per dag 1 mils gång i snitt varje dag.

Att gå en mil om dagen är inte speciellt jobbigt fysiskt utan faktiskt ganska skönt och avkopplande/reflekterande. Jag lyssnande på ganska många olika poddar under mina promenader. Men det jobbiga med att gå dessa kilometrar är tiden, det tar en jäkla lång tid om dagarna att få in cirka 1½ timmes gång varje dag. Efter att uppnått nästan 95 km fjärde veckan så blev målsättningen sista veckan att bräcka 100 km vilket nåddes precis.

1:a juni - 9,04km, 5.20km/h
2:a juni - 9,04km, 5.23km/h
3:e juni - 7,43km, 5.05km/h (Intervaller)
4:e juni - 5,28km, 5.20km/h
5:e juni - Vilodag
6:e juni - 5,3km, 5.23km/h
7:e juni - 7,0km, 5.25km/h
En veckas totalt: 43,8km löpning
8:e juni - 10,13km, Intervaller på löpband
9:e juni - 5,19km, 5.09km/h
10:e juni - Vilodag (ont i benhinnorna)
11:e juni - Vilodag (ont i benhinnorna)
12:e juni - 12km gång
13:e juni - 10,75km gång
14:e juni - 5,04km gång
En veckas totalt: 15,32km löpning och 27,79km gång
15:e juni - 13,53km gång
16:e juni - 12,97km gång
17:e juni - 1km gång
18:e juni - 13,28km gång
19:e juni - 3,67km gång
20:e juni - 4,73km gång
21:e juni - 10km gång
En veckas totalt: 59,18km gång
22:e juni - 7,29km gång
23:e juni - 18,51km gång
24:e juni - 17,61km gång
25:e juni - 3,3km gång
26:e juni - 17,08km gång
27:e juni - 19,87km gång
28:e juni - 10,01km gång
En veckas totalt: 94,39km gång
29:e juni - 17,73km gång
30:e juni - 20,18km gång
1:a juli - 10,85km gång
2:a juli - 16,17km gång
3:e juli - 12,13km gång
4:e juli - 14,96km gång
5:e juli - 10,59km gång
En veckas totalt: 102,61km gång
TOTALT:
59,29km löpning/6,58km löpning i snitt per dag 
283,97km gång/10,92km gång i snitt per dag


Det jag är mest nöjd med i denna utmaning är "refokuseringen" jag gjorde när jag inte kunde springa längre.

Julimånads utmaning handlar om armhävningar...

//Coach Vidar

Etiketter: utmaning löpning

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Senaste kommentarer

Bloggarkiv

Länkar

-

Etikettmoln