Förändra ett beteende - November

Under hela 2018 har jag som mål att testa att förändra ett beteende varje månad. Varför vill jag göra detta? Helt enkelt för att se hur stark min motståndskraft är mot många av mina invanda beteende/vanor. Dock måste jag säga att numera handlar det mer om att klara mindre eller större utmaningar i vardagen. Jag märker att för varje utmaning jag klarar så känner jag mig stolt över mig själv samtidigt som jag stärker mig mentalt genom att klara av något jag bestämt mig för. Är det så att du blir inspirerad av något av mina ”beteendeförändringar/utmaningar” så testa själv och se vad det gör med dig!
Jag startade i slutet på 2017.
December 2017 - Kaffedrickande
Januari 2018 - Sockerätande
Februari 2018 - Träna varje dag
Mars 2018 - Bädda sängen
April 2018 - Morgontrötthet
Maj 2018 - Mobilanvändande
Juni 2018 - Ordförståelse
Juli 2018 - 20000 steg om dagen
Augusti 2018 - Ge komplimanger
September 2018 - Läsa om coachning
Oktober 2018 - "Vit månad"
I november ska jag springa minst 2 km varje dag, helt enkelt leka Forrest Gump.

Resulat:
Som mest sprang jag 8,54 km och som minst 2 km. Totalt sprang jag 130 km. Snittlängden blev 3,71 km per runda.

Under:
Det var en förändring/utmaning som tog mig ut på löprundor även ifall inte motivationen var på topp, som den såklart inte var alla dagar. Vädret var fantastiskt första halvan av månaden därefter så var det sådär, jag undvek dock de största regnskurarna.
Efter cirka 10 dagar så bestämde jag mig för att försöka få en snittlängd på över 4 km, vilket jag låg bra till att nå. Dock så när jag blev förkyld innebar det att hela sista veckan så körde jag bara 2 km:s rundor för att inte anstränga kroppen för mycket.

Efter:
Känns det jäkligt gott att jag faktiskt genomförde hela förändringen/utmaningen trots strulet med sjukdom och ont i kroppen under genomförandet.

//Coach Vidar

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Senaste kommentarer

Bloggarkiv

Länkar

-

Etikettmoln